Vodič za promocijska stojala

Danes izjemno priljubljen način promocije izdelkov so t.i. promocijska stojala. Gre za vizualno privlačen in vpadljiv element s pomočjo katerega lahko vaše izdelke približate potencialnim kupcem.

Naš praktični vodič vam bo pomagal razumeti vsa vprašanja, povezana s proizvodnjo le-teh. Naše podjetje se ukvarja z izdelavo promocijskih stojal že več kot 10 let in tokrat bomo del našega znanja delili z vami.

Kaj so promocijska stojala?

Gre za stojala, na katere lahko naložite vaše izdelke in jih tako oglašujete neposredno na prodajnem mestu.

Promocijska stojala na prodajnih mestih niso nič novega, saj so se prvič pojavila v Združenih državah Amerike v tridesetih letih prejšnjega stoletja s prvimi samopostrežnimi supermarketi. Slovenija seveda ni veliko zaostajala.

Stoletje pozneje oglaševanje na prodajnih mestih zajema vse tehnike, tehnologije in materialne podpore, ki jih oglaševalci in trgovci na drobno uporabljajo za obveščanje o blagovni znamki, izdelku ali storitvi v fizičnih trgovinah.

Vloga promocijskih stojal

Pojdimo k bistvu. Prvo vprašanje, ki si ga morda zastavljate, je, kakšen je namen oglaševanja na prodajnih mestih?

Naloga oglaševanja na prodajnih mestih je učinkovito promovirati vašo blagovno znamko in/ali izdelek v trgovini, da bi pritegnili čim več kupcev. Oglaševanje na prodajnih mestih tako izkorišča strategijo potisnega trženja (potiskanje izdelka k potrošniku).

Številne študije kažejo, da se velik del nakupovalnih odločitev sprejme na prodajnem mestu, in sicer s strani kupcev, ki se jim mudi in so zahtevni pri potrošnji.

Natančneje, vaš izdelek mora pritegniti pozornost potrošnika v manj kot 8 sekundah in z jasnimi vizualnimi argumenti pretvoriti njegovo pozornost v nakup.

Promocijska stojala imajo pomembno vlogo oglaševanja na prodajnih mestih pri povečanju prodaje v razmerah neizprosne konkurence in nenehnem prilagajanju spreminjajočim se vzorcem potrošnje in distribucijskim omejitvam.

Vloga pri označevanju

Promocijska stojala povečajo prepoznavnost vašega izdelka ali blagovne znamke na prodajnem mestu. Njihova glavna naloga je oddajanje izrazitih vizualnih signalov za takojšnjo identifikacijo, saj je vid v trgovini najbolj potreben čut.

Vloga pri zapeljevanju

Oglaševanje na prodajnih mestih izboljša razumevanje vašega izdelka ali blagovne znamke z igro zapeljevanja, ki temelji na neposredni interakciji s potrošnikom. Ta igra je sestavljena iz ponudbe doživetja, ki zagotavlja praktične informacije (degustacija, demonstracija, prikaz izdelka) ali zabavo, ki ustvarja čustva (dramatizacija izdelka).

Vloga pri konverziji

Promocijsko stojalo vam omogoča, da ustvarite ali potrdite podporo svojemu izdelku ali blagovni znamki s poudarjanjem primerjalnih prednosti ali razlikovalnih značilnosti. Glavna naloga promocijskega stojala je prodaja! Vaša prodajna ponudba mora izstopati že na prvi pogled, če želite doseči svoj glavni cilj.

Vrste promocijskih stojal

Danes je na voljo nešteto vrst promocijskih stojal glede na obliko, velikost in uporabnost.

Razlikujemo med talnimi stojali s policami, bistveno večjimi paletnimi pozicijami, nekoliko manjšimi koši, paraziti in namiznimi stojali, ter med posebnimi, t.i. impresivnimi stojali in posebnimi efekti.

Talna stojala

Talna promocijska stojala so prostostoječa stojala, prilagojena celostni grafični podobi vašega podjetja ali izdelka. Omogoča, da se razlikujete od konkurence ali da ustvarite dodaten prostor na eni od najbolj vročih površin v trgovini.

Paletne pozicije in otoki

Največja med stojali, ko gre za vizualizacijo, kakor tudi učinek na potrošnika. So običajno tako velika, da zelo izstopajo in usmerjajo potrošnika ter pritegnejo pozornost od blizu in daleč. Obložite jih lahko z večimi vrstami vaših izdelkom, ki so medsebojno povezani ali pa tudi ne.

Koši in paraziti

Gre za nekoliko manjša stojala, kjer običajno večjo količino izdelkov stresemo v koš. Zasedajo manjši prostor od talnih stojal in so manj vpadljiva. Parazite običajno pritrdimo na police v trgovini in vanje zložimo ali natresemo naše izdelke. So še manjši od košev, vendar se nahajajo običajno v višini oči.

Namizna stojala

Namizna stojala in njihove različice so idealna za predstavitev vaših izdelkov na prodajnih pultih v lekarnah, na bencinskih črpalkah, poštah ipd. Delujejo kot zadnja priložnost, za prepričanje potrošnika v nakup in se odlično obnesejo pri impulzivnih kupcih.

Iz katerega materiala so promocijska stojala?

V največji meri so promocijska stojala povezana s kartonom in v zadnjih 10 letih povpraševanje po njih hitro narašča, daleč pred drugimi materiali.

Vendar pa so ob kartonu, stojala lahko izdelana tudi iz različnih vrst plastike, lesa ali kovine. Vsak material ima določene prednosti ter slabosti, zato je se je za material smiselno odločiti, ko poznate vse druge dejavnike, povezane s promocijo vaših izdelkov.

Tri glavne vrste stojal glede na material:

  • promocijska stojala iz kartona,
  • promocijska stojala iz kovine,
  • promocijska stojala iz lesa,
  • promocijska stojala iz plastike

Promocijska stojala iz kartona

Iz kartona so lahko izdelane vse zgoraj omenjene vrste promocijskih stojal, ki se razprostirajo v vsakem kotičku trgovine.

Ker jih je mogoče hitro postaviti in odstraniti, so kartonska promocijska stojala nepogrešljiva pri začasnih promocijah velikega formata, dogodkih in prikazih v trgovinah.

Kartonska stojala je mogoče potiskati po celotni površini, kar daje grafičnemu oblikovalcu prosto pot za ustvarjanje prepoznavnosti blagovne znamke ali izdelka.

Kovinska promocijska stojala

Tovrstna stojala slovijo po izjemni odpornosti. Kovina je idealen material za stalna talna ali namizna stojala, ki se lahko uporabljajo dolgoročno. So še posebej primerna za razstavljanje težkih izdelkov.

Ne glede na to, ali so neobdelana ali potiskana oz. polepljena z grafikami, zagotavljajo vpadljivo predstavitev. Vendar jih je za boljšo vidnost in čitljivost včasih treba opremiti z grafičnimi elementi kot so pokrovi za fronto.

Slaba plat kovinskih stojal je vsekakor njihova bistveno višja cena kot pri kartonskih stojalih.

Lesena promocijska stojala

Lesena stojala so predvsem trpežna in estetska. Zelo primerna za izdelke, povezano s trajnostjo oz. okoljskimi vidiki proizvodnje.

Les je v vzponu in njegov delež na trgu promocijskih stojal se nenehno povečuje (+50 % v 10 letih), saj privablja blagovne znamke zaradi svojega naravnega videza, estetike in dolge življenjske dobe na prodajnem mestu.

Je odporen in prenese velike obremenitve, vendar je njegova funkcionalnost, tako kot pri kovini, precej omejena.

Niso najbolj primerna za potisk, lahko pa jih opremite z graviranjem, barvanjem ali lakiranjem.

Kot že omenjeno pri kovinskih, gre tudi pri lesu za nekoliko dražja stojala.

Plastična promocijska stojala

Plastika, tako kot kovina in les, daje stojalom doloženo stopnjo trpežnosti. Hkrati pa je tako kot karton, tudi plastika lahka. Zaradi svojih tehničnih lastnosti ter postopka termoformiranja, ki ji daje barve in oblike, ponuja neskončne možnosti pri oblikovanju.

Vrste plastik, ki se uporabljajo za stojala so običajno PMMA (pleksi), PVC (forex, celična plastika) ter PS (polistiren).

V svoji prožni obliki je PVC idealna plastika za izdelavo zvitih tiskanih medijev in okroglih košev.

Zaključek

Promocijska stojala so izjemno učinkovit prodajni pripomoček, ki lahko pospeši prodajo vaših izdelkov.

Ne glede na material, iz katerega so izdelana, njihov primarni namen ostaja promocija izdelkov oz. blagovne znamke.

Pri izbiri materiala je smiselno izbrati takšnega, ki ustreza vašemu namenu, politiki vašega podjetja oz. panoge, v kateri delujete.